GOED(E)KOOPJES: SHOPLOG IJHALLEN #8

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

Wie mijn blog al een tijdje volgt, weet dat ik graag naar de IJhallen rommelmarkt in Amsterdam ga. Ik haal er vaak mooie koopjes vandaan. Normaal ging ik best wel vaak, maar nu was ik al heel lang niet meer geweest. Het werd dus hoog tijd voor een bezoek aan de IJhallen. Afgelopen zaterdag was het weer zover en ik heb er wederom heel veel leuks gevonden. 

De IJhallen

Voor iedereen die niet bekend is met de IJhallen: de IJhallen is een maandelijkse rommelmarkt die wordt gehouden op het NDSM-werf in Amsterdam. Het is de grootste rommelmarkt in Europa. In de winter wordt de markt binnen gehouden en staan er zo’n 500 kramen. In de zomer verhuist de markt naar buiten en staan er nog veel meer: wel 750! Ik raad zeker aan om een keer in de zomer te gaan. Het is dan wel even uitvogelen hoe je moet lopen, maar ik vind het dan veel gezelliger dan ’s winters. Op de IJhallen wordt heel veel kleding verkocht, maar ook boeken, speelgoed en meubels. Nog nooit kleding op een rommelmarkt gekocht en wil je weten waar je op moet letten? In dit artikel geef vertel ik waar je op moet letten als je tweedehands kleding gaat shoppen. 

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

De buit!

Goed, tijd voor het belangrijkste: alle aankopen! Ik ging dit keer voornamelijk op zoek naar basics. Ik heb namelijk de neiging om alles met felle kleuren of een bloemenprint te kopen, maar dat maakt het niet altijd even makkelijk om een outfit samen te stellen, haha. Alsnog veel printjes gekocht, maar deze zijn een stuk beter te combineren met de rest van mijn kledingcollectie.

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

Veel t-shirts! Deze zijn niet zo interessant om uitgebreid te laten zien, dus ik heb ze maar op elkaar gestapeld. Van boven naar beneden:

  • Shirt met cactussen (of is het cacti?) van FB Sister – 1 euro
  • Shirt met lichtblauwe strepen van Cos – 2 euro
  • Shirt met zwarte strepen van Filippa K – 1 euro (dit was echt een super koop. Ik had geeneens door dat het van Filippa K was en in de winkel blijkt dit shirt zo’n 80 euro te kosten!)
  • Shirt met dunne rode strepen van Mango – 1 euro (er staat ook nog TOI en MOI op de borst. Ik ben niet zo van teksten op kleding, maar deze vond ik wel leuk)
  • Geel shirt van H&M – 1 euro
  • Sportshirt van Shamp – 1 euro
  • Shirt met lange mouwen en donkerblauwe strepen van H&M – 2 euro

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

En dan nu mijn favoriete aankoop: deze rugzak van Vans, waar ik 5 euro voor betaalde. Ik heb vorige zomer een grote rugzak van Vans gekocht en ik gebruik die heel vaak. Deze is wat kleiner, dus perfect voor als ik niet zo veel mee hoef te nemen. En ik vind hem gewoon super leuk.

(De  meeste foto’s van de volgende kledingstukken bleken achteraf helaas bewogen te zijn 😦 Excuses daarvoor!)

Deze trui met wasbeertjes van Primark was gewoon te schattig om te laten liggen – 3 euro

Lichtgrijze trui van H&M – 2 euro

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

Hij moet eigenlijk zo worden gedragen… Maar zoals je al aan mij gezicht kunt zien vind ik hem op deze manier niet zo leuk.

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

… Maar op deze manier wel!

Tuniek met vogeltjes van H&M – 2 euro

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

Blouse met print van Amisu – 2 euro

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

Mijn duurste aankoop: dit jurkje van Minimum – 6 euro

Vest van Pull & Bear – 3 euro. Ik zocht nog zo’n vest om in de winter over een jurkje te dragen. Deze bleek alleen wel erg groot te zijn, maar hij zit echt heerlijk.

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

Rokje van Zilch – 2 euro (samen met 1 van de shirts die ik heb gekocht)

Verder kocht ik – zoals altijd – nog wat boeken en cd’s. Van boven naar beneden:

shoplog IJhallen blog saarenzo vintage fashion haul

  • CD Stan Getz – 1 euro
  • CD Average White Band – 1 euro
  • Moon Palace van Paul Auster – 50 cent
  • Doodsimpel van Peter James – 1 euro
  • Een boek over het werk van Escher – 1 euro
  • Bekentenissen van een Jane Austen-verslaafde van Laurie Viera Rigler – 1 euro (volgens mij is dit een heel slecht boek, maar als Jane Austen fan kon ik hem niet laten liggen, haha)
  • I, Me, Mine van George Harrison – 50 cent
  • Schilderen, een praktische gids – 1 euro
  • Basisboek reisfotografie – 1 euro (ik zocht nog een boek met leuke foto’s om na te tekenen of te schilderen en hier staan veel mooie in)
  • Alle etsen van Rembrandt – 1 euro

En dat waren al mijn aankopen. In totaal was ik 43 euro kwijt (48 euro als je het entree meetelt) en ik ben overal echt heel blij mee. Nu ik wat vaker naar de IJhallen ga, word ik wat kritischer. Gelukkig maar, want mijn kledingkast begint inmiddels aardig vol te raken. Maar een paar vriendinnen willen ook een keer mee, dus er volgen vast nog meer IJhallen shoplogs!

Wat vind jij van mijn aankopen? Heb je zelf de laatste tijd nog mooie budget vondsten gedaan?

Xx Sarah

5 gedachtes over “GOED(E)KOOPJES: SHOPLOG IJHALLEN #8

Geef een reactie

